INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 19 juni 2009

tjejernas midsommarkläder

ja o här kommer tjejjernas midsommarkläder.
till emmy blev det en nysydd jättesomrig orange förklädesklänning. och vitt under.
linnea har kläderna som ni en gång innan sett på henne... det är sommarklänningen.

ovan: förklädesklänningen, jag hade planer på att ha vitt kantband nertill oxå men det fanns inte tillräckligt kvar hemma, så det blev en enkel overlockad kant.
jättefint det oxå.
ovan: ett helt vitt sett att ha under, det är oftast väldigt fint att ha just vitt under dom flesta klänningar då vädret inte tillåter enbart klänning.



Tyg: orange retroblommigt tyg i form av ett påslakan. vit jersey från S&S.
Snedslå: vit snedslå från S&S.
Mönster: egengjorda.

1 kommentar:

od Andulky sa...

Underbara bilder!! Kläderna är underbara och smart med vita kläder under!