INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 21 januari 2009

väska.

ja en kompis till mig som inspirerat av mej o börjat sy ville gärna komma över mitt mönster på vintermössan jag syr =) så då kom vi på vi byter, men hm vad ska vi byta mot då jag har dom flesta mönster egengjorda och vill fortsätta meddom, då sydde hon en väska av en väskmodell vi har hemam både två. nyfiken på mönstret så gjorde vi där ett byte, mitt mössmönster mot detta väskmönster, jag har lagt till lite och ska göra en grej så att jag ka h aden på tvillingvagnen oxå.

väskan går att ha på enkelvagn, snart på tvillingvagn och självklart sååå snygg som vanlig handväska, då modell den är gjord av är en sån.


ovan: här hänger den på enkelvagnen vi har, en brio sitty.
bakifrån.
ovan: kortet taget från sidan då den hänger på handtaget.ovan; kortet taget från sidan då den hänger ner mot sufletten.

ovan: jag la till lite flärpar, dels så att jag ska kunna göra en lösning till tvillingvagnen men även som här ovan visat, en lösning så du kan spänna fast dina nycklar så du lätt kan hitta dom o slippa riva igenom hela väskan.
ovan: ja så här fin är den. sitter kanon på axeln oxå men svårt att fota, så ja den här kommer definitivt att anv som handväska oxå, utöver skötväska hihi.
Tyg: ett jättefint tyg från ikea som yttertyg, svart bomullstyg från en tygaffär som jag inet vet namnet på haha detta då till innertyg.
Tillbehör: tryckknappar. dels till flärpar i mitten av väskan så inte packningen ramlar ur men även till flärparna till bla nyckelhållarna.
Mönster: kompisens väskmönster... med lite tillägg från mej =)

3 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte fin blev den

Titti sa...

Snygg väska.Pris på en sån?

Anonym sa...

hej på dig!
Hoppas allt är bra!
Jättefin väska. Kom ju på att min svåger har en affär här i ödeshög med mkt fina tyger! (o väldigt mkt annat!)
SKATTEGÅRDENS HANDELSHUS heter det.
Man ser det från E4, du kanske har varit där redan men tänkte att du kanske ville veta det!
Undrar om du har några bta tips på mönster/ böcker med mönster på barnkläder!
Ha det bra
kram johanna
jutta1@live.se