INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 27 januari 2009

härligt flickigt prickig

ja en härligt prickig tröja/blus blev det denna gång.
test på ett mönster jag funderat lite på =) lite rynk framtill vid halsen... och lite puffärm nere vid handen. denna är nog mest en härligt sval sommatröja som täcker skönt mot brännande sol.
men såklart att den går att anv nu me.





Tyg: ett påslakan ifrån fynd på ikea =)
Mudd: lila mudd från S&S.
Mönster: eget nygjort...
funderar på ändringar men vet inte hur... men tror även jag kommer göra en somrig klänning med kort ärm i samma modell, ev med nått avbrytande band lr snöre i midjan o dra åt lite med då min tjejja är sååå smal. så allt som har lite lite vidd har en viss tendens att se gigantiskt ut på henne.

3 kommentarer:

Kaja sa...

Fint! Jag gillar också prickor!!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Verkligen jättefin!

Botilda sa...

Det är roligt med prickar! Det syns på modellen också ;-) (och nu talar vi bara om prickar på kläder!)