INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 19 februari 2009

ny tröjmodell - T-shirtlångärmad =)

ja idag blev det bla sytt en helt ny tröjmodell för min del. har haft den i tankarna länge men inte kommit till skott men nu i detta fina tyg blev den äntligen gjord.
ser ut som om det är två tröjor men är det inte, hopps den kommer passa på lillkillen min när han vaknar imorrn och kan stå modell.
är så svårt att komma på varianter på kläder till killar, finns så mycket man kan göra till tjejjer, klänningar, tröjor, blusar i alla dess olika former och modeller.
men till killar då??
nån med förslag?? tas tacksamt emot.
detta var ju då en grej till till killar lite annorlunda än dom enkla långärmade.


Tyg: grönt uggletyg från ohlssons. svart jersey från "trikåeva"
Mudd: svart mud till halsringningen från s&s.
Mönster: eget och nygjort, utgått från tidigar esydad raglarn... gjort om ärmslutet till bara uppvik inte mudd och sen skissat upp en t-shirt... ja bra blev det iaf =)

4 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Kjempefiiin!!

Emma sa...

Har lite samma bekymmer.. Til pojkar blir de mest tjöjor lr byxor...
Men den tröjan kommer han bli kanon fin i!!

//Emma

od Andulky sa...

Jättefin!

Camilla Porsman sa...

En sak som jag brukar tänka att jag behöver till mina pojkar (2 och 4 år) är byxor som går att fästa upp på något smart sätt så att de bli 3/4-byxor eller strax-över-knäna-shorts. Det vill säga lite mer arbetade byxor, men fortfarande i sköna material. Håller på och experimenterar med olika varianter men det har bara blivit varianter jag inte är nöjd med hittills. På min att-sy-till-pojkarna-lista står även en kimono-inspirerad jacka med tillhörande kortbyxor eller möjligen både kort- och långbyxor, med mönster ur en japansk mönsterbok. Någon variant på morgonrock som inte kräver knyt, och som sitter kvar ordentligt på överkroppen även under intensiv lek, behöver jag också fundera ut. Min stora kille älskar även leggings på dagis, han vill alltid byta om till det där. Din nya tröjmodell kommer att bli toppen, jag tror den kommer att bli mycket uppskattad!