INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



lördag 14 februari 2009

härligaste kappan

ja idag blev denan underbara skapelse gjord, det är en kappa till linnea, tänkt till våren, den är fleecefodrad, och när hon väl hade provat den idag så ville hon inte släppa den så det blev den jackan med en fleectröja under och hon frös inte iaf, så går vist att anv redan nu =) kanon!!
den ser kanske inet så mycket ut för världen här och jag min klant glömde ju kameran när vi gick ut o himlen var klarblå o fin.
den sitter så fint på henne o ja jag kan inte sluta titta på den.
lite längre modell men ändå lekvänlig om så vills =)
luva med dragkedja som går upp och värmer om halsen. svårt att s epå denna bild just, men ja det kommer komma livebilder på henne i den.


Tyg: hjärtantyg från ikea. fleecefoder till just denna från en filt då det inte fanns svart fleece på ohlssons, o S&S tar ju så lång tid på sej.... så ja jag ville göra denna nu och då fick det bli så, annars håller jag mej mer än gärna till S&S noppfria fleece gillar den.
Mudd: svart mudd från S&S.
Mönster: egenknåpat efter en jacka/kappa linnea hade i höstas... köpt på lindex. dock litee ändrad i modellen , ny luvmodell bla =)

4 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Wow, va fin! :-)

LilleBus sa...

ÅÅ, vad snygg, tror det är den finaste jackan/kappan jag sett!

Blev jättesugen å att sy nåt sånt till Thea inför våren.

Duktig du är!

od Andulky sa...

Jättesnygg!

kilje sa...

Cool jacka. Har själv en hel del likadant tyg i garderoben som jag inte riktigt vetat vad jag ska göra med. Som jacka var det ju riktigt snyggt!