INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 1 maj 2009

äkta sommarklänning!!!

en klänning som verkligen passar sommaren... denna underbara omlottklänning sydde jag även igår men då blev det inga livebilder tagna, det blev det idag. den var verkligen underbart fin.

jag tänkte direkt avslutningsklänning, synd att vi inte har nån som tar studenten i år =) men då skulle denna passa jättefint!!!

men ja helt klart sommarklänning, o ja det går ju ha byxor och en tunn långärmad under dessa det vet ni ju sen innan att nea haft.





Tyg: blommig tyg från påslakan, så fint till denna klänning, det var en chansning att köpa det men ja det var ju verkligen en lyckad chansning.
Snedslå: vit snedslå från S&S.
Mönster: eget i stl 104/110. då som klänning, vill man ha mer tunikamodell så går man ner en stl bara, kanonmönster!!!

12 kommentarer:

Maria sa...

Jättefin!!

Sandra sa...

Ja den var verkligen superfin!

Doris_Assar sa...

Superfin, så somrig! :-)

Madelene sa...

Verkligen jätte fin!

od Andulky sa...

Underbar! Och vilken jättesöt tjej, den passar perfekt på henne!!

Josefinaste sa...

Sommarfin!!

Heilt spesiell sa...

Så nostalgisk og vakker.Perfekt til jenta di!

Fia sa...

Härligt tyg! Verkligen en riktig sommarklänning!

Marie Frost sa...

Så fin hon blev i den, och jaa, visst är den somrig!

LilleBus sa...

Denna klänningen måste vara det sötaste jag har sett på länge! Älskar omlottvarianten verkligen! Skall nog försöka mig på något liknande till min lilla tös nån gång, hoppas det e ok?

Kram Nina

Thilda sa...

En liten påminnelse bara, jag tar studenten ;) hehe

elin sa...

supersøt!slik kjole vil jeg også sy og det i dag!!!!!har hatt en plan om å sy den fra gynthers,klippetut mønster og greier,men ikkke kommet lengre........men nå ble jeg gira!!!!!!!