INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 2 april 2009

stjärnor =)

ja idag blev det till att färdigställa lite egentryckta stjärnplagg =)
en baggymössa tänkt att passa en jacka mormor till nea köpte i ullared förra året men den ä mer lagom nu i år. brun i bas med rosa detaljer... den koer bli jättefin till.

ovan: baggymössa i ljusrosa trikå med egentryckta bruna stjärnor.
ovan: en underbart vårif/somrig klänning i gult med lime tryckta tjärnor.
och avbrytande cerica kantband.

Tyg: ljusrosa trikå från ohlssons, gul jersey från S&S, dock färgad oxå efter det då jag tyckte den gula därifrån då var alldeles för ljus och gäll, så den är färgad lite mörkare.
Mudd: cerice mudd från S&S.
Textilfärg: brun och svart för att få till en bra brun färg, och lime från panduro.
Mönster: egenritade. det till klänningen helt i´nygjort hoppas det blir bra, en simpel sommarklänning som redan nu är jättefin med långbyxa och långärmad under.

7 kommentarer:

SiriR sa...

Så flink du er til å trykke på stoff! Blir kjempestilig. Kanskje jeg må prøve det en dag?!

Lilla NovaK sa...

Oj vad duktig du är! Föll direkt för mössan! Har du möjligtvis en bit tyg över och är sugen på att sälja den så hör av dig!!

Doris_Assar sa...

Jättefint! Va kul, vi har gjort mössa med bruna stjärnor på det där Ohlsonstyget båda två ;-) Men visst blir det fint!? :-)

Äppel Päppel sa...

Vad snyggt!

od Andulky sa...

Jättefint!!

LillaBarn sa...

Jättefina saker du syr, fast det har jag ju sagt förut!!

Bumblebee sa...

Ang mina orangea ugglor. Jag färgade bara 1 meter så om du färgar tre bör det bli mycket ljusare.
Lycka till!