INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 29 april 2009

första solhatten

ja min första solhatt har jag gett mej på o skapa... av ren chansning på mönstret had eingen o utgå ifrån haha. ja o den blev nog lite stor men det ä ju bara o gör den mindre inför nästa gång men själva mönstret tror jag nog jag ficktill bra redan på första försöket, ville ha en med bara tårtbitar och inget brette o sånt varför sej =)
behöver jag säga att linnea älskade den så det blir till att sy en ny i lite mindre stl hoppas jag lyckas med att förminska det bra nu bara då det är 6 tårtbitar så det går ju inte o göra nån stor marginalskillnad om man säger så, blir mycket om man minskar lite på varje i slutändan =)

dennaförsta blev iaf gjord i det underbara lime flodhästtyget och helrosa inuti.


sitter o kika in våran odling, händer inte så mycket med det just nu, men ska väl iaf göra =)
odlat lite olika örter o sånt.
ja hon gillade den helt klart!!

själva modellen består av 6 tårtbitar, knsk ejag tog i med 6 st ska nog testaden med 5 tror jag.

Tyg: lime flodhästtyg från ikea, ros aenfärgat bomullstyg från ohlssons.
Mönster: helt egengjort men ja första försök var det, blev bra men nu är det till o testa lite ändringar bara o sen få till olika stl =)

6 kommentarer:

Sandra sa...

Vad fin!

od Andulky sa...

Jättefin! Härligt med rosa och grönt!

Josefinaste sa...

jättefint! Försöker mig själv på det mönstret men har inte lyckats än.

SiriR sa...

Så søt! og stilig solhatt:)

HegeS -LykkeTROLL- sa...

Kjempefin ! både modell og solhatt :o)

Heilt spesiell sa...

Herlige farger sammen.Kjempefin!