INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 14 april 2009

flodhästväst.

det blev en väst i det röda flodhästtyget och fodrad med vit fleece.
första gången jag gör en väst, beställaren till denna ville ha en liten krage som värmer oxå. så visst blev det de.


Tyg: rött flodhästtyg från ikea. vit fleece till fodring från S&S.
Mönster: eget nygjort i stl 92.
( har även uppdat ett prickigt bildbevis med en ny helbild då kamerabatteriet inte ville så länge sist.)

8 kommentarer:

SiriR sa...

Den var kul!

Sandra sa...

Jättefin även denna!

od Andulky sa...

Toksnygg! Kul idé med väst!

Heilt spesiell sa...

Den var superstilig!

Josefinaste sa...

Jättefin väst!! Värsta flodiskollektionen du sytt. =)

Karin sa...

Vilka underbara flodisar!!!

Doris_Assar sa...

Supersnygg! Hoppas allt går bra med dottern! :-)

LillaBarn sa...

Hahaha, ja det var nog din klänning jag snodde rakt av... Tyckte den var så himla fin, och eftersom vitt inte fanns så var valet ganska enkelt...
Angående svamptyget.. Jag köpte det för nästan två år sen tror jag, på en tygaffär här i Sydney, men jag har sett den på eBay också (fast det var länge sedan nu.) Jag har bara en stuvbit kvar i garderoben,men den räcker nog inte till så himla mycket. Några napphållare och bältesmojänger kanske. Jag har haft tyget såpass länge att det inte känns så kul längre... Kan slänga det i ett kuvert om du vill ha det, fast det är inte så himla mycket...
Hoppas lillan mår bättre :-)