INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 2 juli 2008

flera haklappar - nu med lite förbättrad modell.

ja det behövs ju alltid flera haklappar känsn det som o jag älskar haklappar i olika färger och "tyger" så jag gör dom mer än gärna =)
idag blev det med ett förbättrat mönster mot vad tidigare..... har märkt att det ä svårt att få mateno komma ner i fickan på den förra haklappen, jag har ju gjort fickan lika stor som själva haklappen... nu gjorde jag om mönstret så jag har en utåtstående ficka, den står så av sej själv direkt när den hamnar på mina knoddar, perfekt! då ramlar ju maten där i enkelt som en plätt!!


ovan: båda två liggendes uppknäppta. älskar detat underbara vaxade tyget.
ovan: hrä kan man se lite av det jag fixat till på denna haklapp men svårt o få på bild. fickan är iaf utåtstående från resten av haklappen. perfekt!!
ovan: en haklapp knäppt o en oknäppt, gillar skarpt denna modell, sitter kanon på knoddarna gör dom me.
Tyg: vaxad bomullsduk från hemtex =)
Snedslå: svart snedslå hemifrån, vet ej vartifån från början.
Mönster: mitt egna men nu omgjort o kommer definitivt att köra på denna modell framöver.
Tillbehör: svart kardborreband till knäppning.
Svårighetsgrad: simpelt men lite pill med snedslån i vissa vinklar, envisas ju med denan rundade modell o inte en rund =)

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Dom här var verkligen skitsnygga!!! Skönt att du fick til mönstret med fickan och allt!

Strömming sa...

Superfina haklappar, tyget är jättefint! Alltid kul när det blir lika fint som man hoppats på!