INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 17 juli 2008

kusinbarns seten =) kaninset blev det !!!

ja jag skrev för ett tag sen om set jag sytt till mina två kusinbarn som kommit till världen, nu är dom iaf levererade och dom blev varmt mottagna =)
här kommer då dom utlovade bilderna på kläderna,


ovan: setet till lilla tjejjan, en klänning med matchande tights.

ovan: setet till killen, T-shirt med matchande byxa.


o ja jag älskar dom,
så synd att jag inte sydde för ca 1 år sen då hade jag sytt en hel garderob i stl 40, som mina knoddar hade i början(och det var för stort) när dom hade en vikt på ca 1 kg när dom kom ut till denna stora värld.....
bara för att jag skrev detta måste jag ju även passa på o lägga ut lite bilder som verkligen visar hur små mina twins var när dom kom till oss =)
ovan: starka elias utan sin andningshjälp han hade i form av c-pap. min hand täckte deras kroppar o då är verkligen inte min hand stor, har ganska små händer.
ovan: emmy sussar sött med nappen i munnen, som fortfarande är en stor favvis fast denna ä ju liten sen låååång tbx, bara en specialnapp man hade på avd 15.
ja ni ser ju min hand även här, gigantisk i förhållande till hennes huvud, deras huvud var ungefär i stl med en tennisboll i början.....
ja nog pratat om detta, jag skulel kunna hålla på i en hel evghet o prata om hur små dom faktiskt var =)
seten då=)
Tyg: orange och turkos kanintyg från JNY-design. matchande brun interlock även den från JNY-desig. kanintygerna ett återtryckt 70-talstyg.
Mudd: cerice och lime mudd från S&S.
Mönster: egna o helt nygjorda då jag aldrig gjort dessa kläder i stl 56/62 innan.
Svårighetsgrad: simpelt o så kul o göra, så smått ju ( man glömmer fort hur små ens egna varit )

2 kommentarer:

Strömming sa...

Supersöta set! Förstår att de blev uppskattade! Kul med rosa till orange.

Oj vilka småttingar de var! Skönt att allt gick bra med dem! :D

Klockarbarn sa...

Vad fint det blev med rosa kant till orangekaniner. Oväntat.