INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 20 juli 2008

djungelklänningen =)

ja idag efter hemfärden från mina föräldrar så blev det en klänning sydd till min stora dotter, en i djungeltyg, jag bara älskar detta tyg, kommer helt klart att komma mera plagg i det till mina barn.
vad tycker ni om det???
denna gång blev det en klänning med lång ärm då vädret inte vill bli nåt varmare direkt, snarare kallare o ännu mera regn =(


ovan: klänning i sin prakt.
ovan: framsidan
ovan: baksidan.
ovan: snabbtaget kort på dottern, precis innan kvällsmaten... jätettrött tjejja som sen däckade totalt efter hamburgaren.
ni får ursäkta dom totalt omatchade byxorna men hon ska få röda tights till sen, men hanns inte med nu.
Tyg: djungeltyg i form av ett påslakarn från hemtex. underbart!!=)
Snedslå: röd avbrytande snedslå som även finns på papegojan i djungeln... från S&S.
Mönster: eget
Svårighetsrad: simpel... görs relativt snabbt.

8 kommentarer:

Strömming sa...

Superfin klänning! Tyget är jättefint ochd et passade ju jättebra med röd snedslå!

rino sa...

ja tyget var kul, trodde inte hemtex hade sånt

an.lo sa...

A, det påslakanet köpte jag på hemtex igår! Love it! Passade ju jättefint till omlottis-tunika.

Daddis sa...

Vilket härligt tyg!

Jes sa...

Underbar klänning!

Anonym sa...

Superfin!

Presentation sa...

ååå såå superfint! Stod och fingrade på det där påslakanet för ngn vecka sen och kom inte på vad jag skulle sy, så jag köpte inget dum som jag var??!! :-) Vad kul att se vad fint det tyget var,,,nu måste jag ju dit och spana igen ;-)

Förresten vilket IKEA bor du i närheten av ? Undrar om du sett ngt flodiz tyg där? Är ju på resande fot så nu är jag på flodhästkjakt :-) Ha hittils inte hittat ngt i varken Uppsala eller Sundsvall.. men nu är jag nära Limnköping och Örebro.. ngn annan som vet om det finns där?

Fortsatt mysig sommar.. så skönt det var idag när det kom lite regn som rensade luften!

Kram Kram

[ LiEmEl ] sa...

tack snälla för all fina kommentarer, jag älskar denna klänning och likaså min dotter,
goskrutt: jag bor i liköping men där har det inte funnits på länge, men min mamma köpte flodhästtyg när hon var i jönköping på ikea där.... här får dom nog inte in mera.... tyvärr.
kramkram på er