INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 2 juli 2008

påfyllning av långärmade tröjor

ja jag ä rinte rädd för att ge mej på o göra fler långärmade tröjor nu nrä sommaren kommer igen, jag gör dom så pass stora så dom kan anv i höst oxå...
alltid skönt med lite baströjor i garderoben. denan gång bruna, jag älskar brunt så det kan jag inte låte bli o göra ett par var till dom.

ovan. dom bruna enkla långärmade tröjorna enbart =)
ovan: vid kalla dagar matchas dom fint ihop med den kortärmade kanintröjan...
ovan: ihop me båda kanintröjorna, matchar fint då kaninerna ä i samma bruna nyans.
ovan: dessa byxor gjorda sen tidigare går o matcha fint till då oxå =)
Tyg: brun jersey från S&S.
Mudd: brun mudd från S&S
Mönster, eget som jag anv ofta, sitter så bra på dom... görs i stl 80/86
Svårighetsgrad: simpelt.
nu är det matdags, o sen ut i solen som äntligen infunnit sej här igen...

3 kommentarer:

jejja79 sa...

underbara matchande människa =) total älskar allt du gör, det ser välsytt och passar ihop med allt..... tycker om det orangea kanintyget ihop med den rosa mudden, ett järvt men ack så bra tygval... =)

[ LiEmEl ] sa...

oooh tack jejja.....
ja det ä så kul nu när man lärt sej o sy så det verkligen ser jättevälsytt ut, o man får kommentarer som vart har du köpt det där =) hihi!!
ja det tygvalet älskar jag me... underbara färger ihop, ska knåpa på nått mera sånt tygval snart.. =)
TAAACK!!

an.lo sa...

Mycket fina nya saker du har gjort! Jag har en liten utmaning till dig i min blogg, vet inte om du redan haft den men du kan ju titta om du har lust :-) /an.lo