INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 6 september 2009

klänningar till emmy

ja nu var det dagsför lite klänningar till emmy, hon är en riktig klänningtjej, älskar att ha det på sej =)
så nu blev det 2 stmed röda muddar.

rosa molnbas med röda muddar, gillar skarpt rosa och rött ihop!!
lila elefanter i bas och ja även här röda muddar, fräsch kombo jag inte kommit på om jag inte hade råkat lägga dessa tyger ijämter varandra, det är så mycket av mina färgkombinationer kommer fram.
sydde för första gången ett par velourtight, tänkte att det kunde vara lite mysigt att ha ett par tight i velour just till hösten/vintern.
självklart blev dom röda för att matcha bägge dessa klänningar fint.

Tyg: lila elefanterfrån jofotex, rosa moln från jny-design och röd velour från S&S.
Mudd: röd mudd från S&S.
Mönster: egengjorda väl beprövade mönster men ja nu en stl större =) stl 92 sys det i nu.
till velourtightsen anv jag samma mönster som till mina "vanliga" tights återstår o se om dom sitter bra på henne när hon provar det. hoppas hoppas men det tror jag =)

2 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Genialt å matche begge to med tightsen.Flotte farger sammen og fin modell!

alvinea sa...

Fina färger ihop, gillar verkligen rött både tillsammans med lila och med rosa!