INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 30 september 2010

roooosa byxor.

ja ni rosa perioden den håller i sej bland döttrarna här hemma!!
ibland finns det dagar då det inte går lr passar att ha kjol som annars allt som oftast är ett måste enligt nea=)
men dessa rosa byxor kan fungera ibland, men bara ibland.


matchar perfekt med inköpta tröjor från kappahl,
jag har fått inse att jag inte kan sy allt till mina barn, som jag har haft innan nu så har jag sytt allt, bara något enstaka plagg som oftast då är fått har varit köpt, men då får man även tvätta varje plagg me varannan veckas mellanrum minst!! endel favvisar en gång i veckan, och plaggen håller inte för det, det gör inga plagg...
så jag har fått inse att jag öven måste köpa plagg o blanda ut mina barns garderober me.
hinner inte sy så mycket som tre barn annars behöver för att fylla ut garderoberna helt i dagisåldern. dvs: ibland upp till 3 byten per dag.

3 kommentarer:

fia sa...

hejhej
oj ramla in på din blogg av en händelse ska sy egne byxor till min son..precis såna som du lagt upp nu fast kanske inte i rosa!kan du hjälpa mig hur gör jag??e de galet svårt..e verkligen nybörjare=)tacksam för svar mvh fia

[ LiEmEl ] sa...

fia det är verkligen inte svårt.. det är 2 stycken som ser lika dana ut.... det är bara en vikning i sidan så varje byxben är bar ai ett stycke så två stycken totalt plus mudden i midjan, simpelt.

Smilla sa...

Ja, den rooosa perioden är rätt lång kan jag tycka :)
Det är klart att du måste handla lite kläder också, jag tycker att sy ska vara roligt och inte ett måste!