INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



lördag 11 september 2010

mössmaraton =)

ja ni idag var det riktigt ruggigt väder ute igen så under tiden barnen lekte o pysslade ihop i rummen o sambon hamna framfrö sport på tv:n så hamnade jag framför symaskinerna =)
det blev idag ett mössmaraton... inför den kommande vintern o kylan!! sägs ju att det ska bli en lika kall vinter detta år som den förra....

det blev mössor i favvismodellen som täcker öronen o lite av kinderna... och sen såklart matchande halstuber, jättesmidiga och praktiska... alla mina knodds kunde redan förra året ta på och av sej dessa tuber helt själva då var dom bara dryga 2 år...

dessa första rosa (såklart) är till min yngsta dotter.
och två halstuber valde jag då en ibland behöver tvättas och det hindrar dom inte från att vilja gå ut =)
dessa underbara färgklickar är till sonen, dom är helt matchande med hans nyinköpta jacka från lindex!! glad att jag hade så matchande tyger hemam då den är multifärgad =)
lime/grön/turkos/marin/svart
till äldsta dottern, hon har valt själv, lite mer kräsen med endel tyger börjar hon bli nu när hon närmar sej 6 år (shit!!)
inte skolan än men nästa år så blir det 6:års.
då blir det nog endå mer kräset, hoppas hon vill ha några mammasydda kläder trots det.
o här har jag ju nämt innan att ALLT ska vara rosa!!
här ser ni hur modellerna sitter på, både under och över texten... emmy i sin me vikingar (underbart tyg)
och elias i sin multirand, med matchande turkos halstub, värmer gott om halsen.
så såhär såg det ut... härligt med nytt
nu kan vintern komma, lr nja behöver inhandla vinterkängor och termobyxor me sen så =)
men hösten ä så härlig me alla färger så den kan vi njuta av ett tag först!!!

1 kommentar:

Aggedesign sa...

jättefina mössor du har gjort!