INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 13 september 2010

en rosa cardigan

idag på eftermiddagen när barnen lekte fint på rummen blev det en cardigan i cerice jersey till minsta dottern, linnea storasyster i familjen har en köpt cardigan som hon haft i flera år =) köptes nog bra stor tror jag =)
emmy är alltid lika avundsjuk på storasyster när hon får ha sin så jag skapade ett nytt mönster och sydde en till henne me.... o gissa om hon blev glad!!
jag tryckte dit en liten röd stjärna på ena bröstet för att få nått lite extra över den.
jag är jättenöjd!!
denna skiljer sej lite från dom farfarscardigan jag gjort till sonen innan, denna är lite tajtare i halsen, inte lika urringad och sen har den mudd nertill.

hoppas på lite livebilder imorrn...

1 kommentar:

Camilla/Timote sa...

Hej! Tack för inlägget i min blogg. Vilke fin sida du har,och så mycke fina kläder du skapar, den kommer jag absolut att fortsätta följa=) Tygerna du undrade om är köpta på Jofotex men finns tyvärr inte mer. Mvh Camilla/Timote