INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 17 oktober 2010

Manchesterbyxor.... vilket jobb!!

ja ni dessa byxor har tagit tid o göra... mycket dekorsömnad och detaljer... många delar som skulle sys ihop.
allt börja med att jag ville ge mej på och sy ett par byxor till sonen som var lite mer detaljer på...
kollade lite i ottobretidningar jag hade hemma... hitta ett mönster, testsydde basen, shit va stora dom var o lustiga i modellen, dom funka inte alls på min smala son... tänk om och gör nytt mönster, men fortfarande i tankarna med detaljer från otttobre...
så en matchning mellan eget mönster och detaljidéer från ottobre blev dessa byxor till.
och jag älskar dom, måste göra flera byxor med mer detaljer!! =)

framifrån... många delar att sy ihop vid knäna.. men snyggt blev det, en ficka går från framsidan till baksidan...
närmare bild på framsidan.
här ser man baksidan, men små bakfickor, och men ser även baksidan på fickan som löper runt benet från framsidan.
HAHA!!
ja ni sen kom nästa problem, vilket tyg väljer vi att göra matchande tröja i =)
kommer nog bli flera som sen sys ännu fler matchande muddbyxor till bla i mjuk velour.

3 kommentarer:

Helena sa...

Jättefina byxor, snyggt med detaljerna. Tandtyget passar bra till tycker jag eller det orangebruna elefanttyget?

Marina sa...

Snygga byxor! Jag gillar också byxor som passar till flera olika tröjor.

Anki sa...

Supersnygga byxor, förstår verkligen att det tog tid med alla fina dekorsömmar.