INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 3 november 2008

fuskomlottklänning med matchande byxa.

ja detta underbara set är jag kär i.
består av en ny klänningsmodell som jag inte sytt tidigare, en fuskomlottklänning i velour.
just denna blev i det underbara gröna tyget som jag tidigare sytt byxor i till min stora dotter. rosa kantband i omlotten och rosa muddar i ärmslut.
och sen att par matchande rosa velourbyxor.
detta är till en tjejja som är i storleken 92/ 98 =)
visst är det underbara färger ihop.


Tyg: grön velour från jofotex, rosa velour från ohlssons.
Mudd: rosa mudd från S&S.
Mönster: byxmönster eget sen tidigare. fuskomlottsklännings mönstret är helt nygjort och gjort av mej från scratch =) så kul när det blev så bra som det var i tanken =)

2 kommentarer:

Maria sa...

Oj vad duktig du är på att konstruera mönster. Det blev jättefint!

Äppel Päppel sa...

Gud vad fint! Vad duktigt att göra mönster helt själv! Det skulle jag vilja kunna! Omlottklänningen var superfin, skulle gärna vilja sy en sån!