INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 21 november 2008

ambulans och sjukhus.....

ja ambulans och sjukhus det va va vi fick åka i och till i onsdags kväll... hade planerat att ha en mysig hemmakväll hos en kompis med son... men det blev inte så mysigt när vi började laga mat lekte barnen och sen säger linnea aj min arm....
och jag kommer in o hon sitter ihopkurad i soffan och jag sätter upp henne för o fråga hur det gick... och armen bara hänger o dinglar längs med sidan och hon har varken styrsel lr känsel i den, jag har nog aldrig vart så rädd i hela mitt liv... armen bar ahänger o dinglar längs med sidan, ambulansen rings dit och dom tror att axeln hoppat ut led och att en nerv är i kläm...ilfart in till akuten o rööntgen dä rdet som tur va visar sej att den inte är ur led men troligen har varit och ploppat tbx drekt och tatschat en nerv nångång där....hon börjar få tbx känseln under dagen efter och anv den mer o mer nu men ett tag där var det en sån här fin linnea vi hade...
går på panodil så hon inet ska känna smärtan och anv armen så mycket hon kan nu, men den ä känslig ett bra tag nu framöver,.... kan lätt hoppa ur led igen =(

så ja inget sytt nu igen på ett tag.


vi har varit o kikat på våran ny alägenhet, ja vi ska flytta till större o jag ska få ett syrum lr ja en stooor klädkammare ska inredas till data/syrum, ska bli så skönt för nu ä hela hallen och halva vardagsrummet belamrat med mina sygrejer =) vill INTE ha det så.
och sen tillmin klädje jag ska få inreda 2 barnrum som är nytapetserade o klara när vi flyttar in =) ja för förutom syendet så är en stor passion inredning... jag älskar o pyssla i hemmet!!
ja inget sy inlägg detta alls men hoppas nästa handlar om det och att det inet tar allt för lång tid tills att det kommer men soms agt försök o håll en sprallig 3-årig tjejja lite lugn när hon älskar o busa hela dagarna i end ao gärna med twinsen som numera inte är så lugna heller och mer än gärna pucklar på henne i leken =)
så lite mera passning av henne gäller nu ett tag framöver.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Linnea och usch vad otäckt för mamma! Vi åkte också ambulans härom helgen. Liten svalde en lite spelmarker och fick ingen luft på en bra stund. När ambulansen var på plats var spelmarkern på väg ner mot magen och Liten andades nästan som vanligt igen men vi fick ändå komma upp för observation. Usch så otäckt det är! Hoppas Linnea slipper fler tillbud med armen!

syster A sa...

Stackar lilla tjejen!! Hoppas hon inte behöver ha besvär länge.

Har kikat i din blogg ett tag men inte kommenterat. Du är såå duktig och en stor inspirationskälla.

Hälsningar A

snöstjärna sa...

Men lilla tjejen då =( Inget skoj med sjukhus å ambulanser å smärta =( Hoppas hon piggnar på sig snart! Å gud så skoj med nytt boende!!! Härligt att få inreda nya rum! *avis* Jag vill se foton sen!! =) Kram

Strömming sa...

Ajaj, det gör ont med ben och armar ur led :( Stackars liten. Hoppas den stannar i led nu!

Unknown sa...

Lilla snuffsan då. Fy så läskigt.
Min lillskit spräckte upp ett 2 cm jack vid ögat igår, så han är vältejpad idag med ett svullet och blått öga:O(

Jag trycker stjärnor för fullt. Försöker "få till snitsen" lixom. Kommer bilder sen på mitt liemel-härmeri!

OttoPippi sa...

Stackars liten!!

Men vad skänt att flytta till större. Grattis till det!

á Yeliqa sa...

Men ajajaj stackarns liten :( Hoppas nu att armen håller sig på plats hädanefter. Barn ska inte behöva ha ont

Kul att flytta till större :)

Anonym sa...

hej!
det lät inget bra allt med tjejjan.
Hoppas att det är bättre nu!
Ååå, vad roligt att flytta till större!
Vart ska ni flytta?
Ha det bra i snön! kram johanna