INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 5 augusti 2008

igelkott set till twinsen

ja det blir inte för mycket sytt nu men lite iaf =) jag är fortfarande inet hemma men hos mina föräldrar finsn det me symaskin så detta blev sytt där!!
ett varsitt set bestående av långärmad tröja och matchande tights.

jag ville ha nått tryck fram så jag tog fram ritblocken jag har sparat sen jag o mina syskon vart små och inspirerades lite till denna igelkott =) visst blev de fin
men sen såg jag även att den blev värligt lik lindex nya igelkottar menmen, jag gillade den ju så skarpt.

ovan: emmys set i svart och orange med svart tryckt igelkott på.
ovan: elias set i svart och rött, även det tryckt med svart igelkott fram.
ovan: båda tröjorna, jag älskar dom =)
ovan: emmy i sina kläder.
ovan: elias i sina kläder.
så fin i kläder med lite färg i o inte bara blått o så för att han ä kille.
Tyg: orange, röd och svart jersey från S&S.
Mudd: svart mudd från S&S.
Tygfärg: svart tygfärg från medmera butiken här i stan.
Mönster: tröjan eget sen tidigare, tightsen eget oxå men nu förstorat till stl 86.
Svårighetsgrad: simpelt.

14 kommentarer:

Strömming sa...

Superfin igelkott!!!! :) Och jättefina kläder också såklart, men det är det ju alltid hos dig. Men igelkotten blev verkligen toppen, en härligt retrokänsla i dessa. Me like!!

FyraMirakel sa...

Supersnyggt & coolt set! Lägger in en framtida beställning .....//Titti

Kaja sa...

Jättefina! Jag har flera gånger upptäckt att jag har gjort något som är väldigt likt något som redan finns i affärerna. Senast så hittade jag en tröja från USA som var väldigt lik en tröja med hundapplikation jag gjorde till dottern i höstas... Kanske någon som har snott MIN idé??

an.lo sa...

Mycket mycket snyggt!

OttoPippi sa...

Me like to!!!! Underbara! Hur fick du till ögat-pricken vid tryckningen?

[ LiEmEl ] sa...

oooh tack för alla snälla kommentarer, så kul när man själv ä så otroligt nöjd med det man gör =) fått många positiva kommentarer när tvillingarna haft dessa set på sej, alltid kul

ottopippi =) pricken som är(ej svart) fick jag till genom att ha en plastbit även där, o sen efter tog jag bort den o sen tryckte/duttade dit en svart prick med en tops o vips så var ögat där =) spanar o spanar på flera tryck, lit ein epå nån sorts uggla nu, vi får se vad bästa blir.

LinSar sa...

WOW!! va fina set!de tyckte jag verkligen va superfina.Jättefin igelkott.

Helena sa...

Håller med de andra, det här är verkligen jättefint!

Hello sa...

Oh my God, så fina! Underbart med rött och brunt ihop!

jejja79 sa...

så superfint set, är så roligt att se att du skriver simpelt på svårighetsgrad. Tycker att dina alster alltid ser superavancerade ut och jätteproffsiga, super

Retro Elephant sa...

Jättefin igelkott och setten är super!

Anonym sa...

Måste bara säga att igelkottströjorna var helt underbart fina!! Ser superproffsiga ut ju!

Anonym sa...

Superfina set! Du gör så fina kläder. Syr du alla barnens kläder så du inte köper några? Jag är fortfarande imponerad över allt du hinner. :-)

[ LiEmEl ] sa...

taaack gud v akul det är o höra alla positiva komentarer =) värmer =)
maria: ja det mesta i garderoben är egensytt numera, har märkt att jag blivit kräsen vad gäller kläder sen jag själv börjat sy... hittar inget som jag fastnar för längre... =)finns numera enstaka köpta plagg.