INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 1 juli 2009

svammelinläggsvarning =)

heeeeeeeeeeeeej på er alla =)
jag har inte gått under jorden, även om den kvava luften som just nu befinner sej hos oss just nu lätt skulle kunna göra så att man skulle vilja det!!

jag har inte slutat sy jag syr för fullt dom gången jag väl hamnar där men jag njuter till fullo av solen o värmen och min familj.
o letar febrilt efter ett jobb, gud va jag vill jobba, vill få en chans att komma ut bland vuxna människor varje dag igen... inte alltid "bara" umgås med mina barn, missförstå mej rätt nu jag älskar dom o skulle mer än gärna tillbringa all tid i världen me dom om så ekonomin tillät men noppz det gör den inte så nu är jag verkligen mer än redo o jobba!!! jag har varit hemma med mina barn lr varit sjukskriven pga komplikationer vid graviditeter sen dec 04 tror jag det är. o det har gett mej sån otrolig insikt i hur jag är som person, det har stärkt mej nått så otroligt...
nu är jag redo för att komma ut i arbetet igen, jag funderar på o plugga igen.... det ä nått jag funderat på ett tag o tidpunkten känns rätt bra nu.

jag har sytt underbart mjuka o sköna velourknickers till mej själv(!!!) o en hel del nytt till barnen =) o ja mängder men inte hamnat på bild innan det har tagits i bruk så livebilder kommer kanske inom snar framtid.

min data har havvererat totalt me under detta uppehåll så jag sitter nu vid våran (sambons, hihi) nya data då hans ju kollapsa helt för ett tag sen, visst är det kul när allt sånt händer på en o samma gång.
min är iaf inlämnad o med alls fel den hade så hoppas jag på o få en ny nu, då den ju faktiskt vart inne en gång innan för samma problem.

idag har även jag o min älskade sambo varit tillsammans i 8 år, shit vart tog den tiden vägen då!!
o ja det är väl första tanken som ploppar upp i huvudet på en shit 8 år, meeen jodå det har hänt mycket under dom åren när man börjar tänka efter, för o nämna några deler av våra liv... jag har pluggat färdigt, tagit studenten, jobbat heltid inom förskola, kämpat med att bli gravida i över ett år, vart gravida i 9 mån, lr ja hon kom ju för tidigt men iaf vart gravid =) vart med om en kämpig tid med missfall o utredningar varför blir vi inte gravida.. pergoknaprande, ul, sprutor negativa besked/positiva besked, inseminerade till slut trots usla odds... JA vi är gravid och det med två =) vart gravid med twinsen.. iaf i 30 veckor, dom kom 10 veckor tidigt, tillbringat 2 månader på sjukhus sen dom kommit till världen(vid födseln) ytterligare turer sen pga sjukdomar o operationer på min lillatjejja som ni ju redan vet om ni följer bloggen...
ja ni o sen har jag ju skaffat mej en helt ny passion i livet oxå o det är ju just därför denna blogg uppkom, jag har börjat o sy =) o dom flesta av er läser nog här just pga att det är en syblogg =) jag lovar färdigsvamlat för idag, jag ska försöka uppdat bloggen med syalster inom kort, men jag har inte tidigare gått ut med nått speciellt om mej o min familj förutom bilderna på mina charmtroll då såklart när dom mannekängar mina sydda kläder, men här fick ni lite om våra 8 år tillsammans =) som skapat mej till den jag är idag. ÄLSKAR ER min kära familj, o visst bråkar o gnäbbas vi då o då men det gör det nog sunt oxå, iaf för oss =)

njuuut av värmen o ta till vara på kärleken som finns omkring er och värmen den ger!!

2 kommentarer:

LinSar sa...

Skall hålla tummarna för att du får ett jobb.Förstår precis hur du menar.Man saknar det sociala vuxen pratet när man går hemma.Älskar mitt jobb och därför trivs jag ypperligt hemma när jag väl är ledig.
Sköt om dej och njut i solen

Heilt spesiell sa...

Ja man må ta seg tid å nyte varmen og solen når den først er her:) Grattis med 8 år og lykke til med jobbsøkning!Klem