INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 7 mars 2010

satans vilket jobb

ja ni vilket jobb det var att göra ett spagettilinne.... dotter älskar det hon har sen innan (köpt) o ville ha fler, visst tänkte jag det kan jag =) men då visste jag inte hur många moment det var.
ni som själva syr kan tänka er in i det...

1. sy fast muddremsan me raksöm, framtill o baktill
2 sy fast muddremsan fram o bak med tvillingnål.
3 sy fast muddremsan i armhålerna och axelbanden me raksömmen, ja då har jag fått byta tbx till vanliga nålen igen =)
4 sy den muddremsan me tvillingnål.
5 sen kunde jag äntligen sätta mej vid min älskade overlock o sy ihop sidorna.
6 återigen gå till min vanliga symaskin för att trä om den för o kunna fålla upp den nertill.

MEN många moment, många nålbyten och trådbbyten blev ett suuuperfint linne, o det kommer bli flera dom satt så bra på henne men ja när jag satt där innan o sa till henne att visst kan mamma göra ett spagettilinne till dig o tillverkade mönstret visste jag inte vad som väntade =)

sydde även en matchande kjol.
ska se om jag kan få nån livebild på henne i det nån dag. bara för en test inför sommaren =)

framifrån
bakifrån, lite brottarryggskänsla över det.
gör att axelbanden sitter kvar och inte åker ner över axlarna.


Tyg: molntyg från jny-design. brun jersey från S&S.
Mudd: brun mudd från S&S.
Mönster: egentillverkat, jag har kikat på dotterns egna köpta från ullared =) kjolen även det egengjort.

8 kommentarer:

Shamu sa...

Det ble jo kjempefint!
Mye jobb bruker å gi veldig fine resultat. Jeg skjønner godt at din datter ønsker seg flere slike. :-)

Therese sa...

Det är därför man köper en CoverPro med bandkantare =).. bara att gasa och köra!

superfint blev det iaf till slut och jag förstår om dottern är nöjd oxå!

Retrokas sa...

Jätte snyggt linne!

Singh sa...

Skrattar, känner igen mig med alla moment. Meeeen det blev bara hur bra som helst, brottartouchen var ju klockren!

JuMel sa...

Bra kämpat! Super snyggt linne!

jugend.liebe sa...

så snyggt! det var definitivt värt jobbet!

Lilla NovaK sa...

Hahaha... Vad jag log när jag läste om linnet. Jag har gjort en klänning en gång med spagettiband och jag säger aldrig mer!! Jag köper dem hellre!! =) Men finfint blev det i alla fall!

Palven sa...

Jag fick mig en tankeställare :o) För min dotter har fått pippi på linnen o jag har väl oxå tänkt -Det där fixar väl jag.
Fint blev det i alla fall!!!!!